Praktisch

Servicepunt patiëntenregistratie

In de gezondheidszorg geldt de identificatieplicht en is het registreren van het burgerservicenummer (BSN) verplicht, ook in het Maastricht UMC+. Dat betekent dat iedereen die een afspraak heeft in ons ziekenhuis moet kunnen aantonen wie hij/zij is en het burgerservicenummer moet laten registreren. Vanaf de geboorte is het verplicht  te kunnen aantonen wie je bent. Het MUMC+ houdt zich hierbij aan de leeftijd vanaf 3 maanden. 

Bent u nieuw als patiënt? Dan registreren wij eenmalig uw legitimatiegegevens. Hiervoor is een geldig paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of vreemdelingendocument nodig. Ook registreren wij uw burgerservicenummer (BSN) en uw verzekeringsgegevens. Voor inschrijving, legitimatie en het maken van een foto kunt u terecht bij onze balie. Alle overige zaken kunt u per telefoon of per mail doen. Zo hoeft u niet onnodig naar het ziekenhuis – of  langs onze balie te komen. 

U kunt ons bellen of mailen voor het volgende:

  • Inschrijven als nieuwe patiënt.
  • Doorgeven wijzigingen in persoonsgegevens, telefoonnummer, emailadres, overlijdensgegevens, huisarts, apotheek en verzekeringsgegevens. 
  • Informatie over verzekeringsgegevens en vergoedingen.
  • Legitimeren met een geldig legitimatiebewijs (per mail via KopieID, aan de balie in ons ziekenhuis of door middel van Facetalk. 

U kunt zich melden aan onze balie voor:

  • Inschrijving als nieuwe patiënt.
  • Legitimatie met een geldig legitimatiebewijs. Dit kan een geldig paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of vreemdelingendocument zijn.
  • Laten maken van een foto voor uw medisch dossier (niet verplicht; zie ook Pasfoto in uw medisch dossier op deze websitevoor meer informatie).

Kunt u zich niet aanmelden bij de aanmeldzuil omdat u geen (digitale) afsprakenbrief bij zich heeft. Dan is het mogelijk om een patiëntenpasje te laten maken bij de balie van ons servicepunt. Hiermee kunt u zich alsnog aanmelden bij de zuil. 

Facetalk

Wij zijn op werkdagen via de telefoon bereikbaar van 08:00 tot 12:00 en van 13:30 tot 16:30 om uw legitimatie te registreren via beeldbellen. U hoort hiervoor vooraf de Facetalk app te hebben geïnstalleerd. Daarna belt u naar ons via 043 - 387 68 33. Wij geven u de code door waarmee u kunt inloggen bij Facetalk.

Overzicht ziekenhuisbezoeken

Wilt u een overzicht van uw ziekenhuisbezoeken, bijvoorbeeld voor de Belastingdienst of uw zorgverzekeraar? Vul hiervoor het formulier Overzicht ziekenhuisbezoeken in. 

Locatie en openingstijden

Het Servicepunt Patiëntregistratie vindt u op het poliplein, route 7 niveau 1 (zie de interactieve plattegrond). De balie is op werkdagen geopend van 07.30 tot 17.00 uur.

U kunt ons ook bellen.  We zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 12:00 en van 13:30 tot 16:30 via 043 - 387 68 33.

Per mail zijn wij bereikbaar via: pr@mumc.nl

 

 

 

 

Wat vindt u van deze pagina?